Skip to main content

FAQ - A frequently asked questions

När och hur kan jag ansöka om en studentbostad vid Hankens Isabella?

Ansökningstiden till studentbostäderna är fortlöpande. När du lämnar in din ansökan placeras du i vår bostadskö. På vilken plats i kön din ansökan sätts beror på när du har lämnat in din ansökan och när du har behov av en bostad.

Vänligen ansök om bostad här.

Vem kan ansöka om en studentbostad?

Hankens Isabellas studentbostäder betjänar Hankens examensstuderande i Helsingfors som studerar på heltid.

Vad påverkar beslut om vem som får studentbostad vid Isabella?

Beslut om utdelning av studentbostäderna görs utgående från den sökandes bostadsbehov samt ekonomiska-, och sociala förhållanden enligt av ARA ställda krav.

När får jag veta om jag får en studentbostad?

Studentbostäderna i Hankens Isabella är omtyckta, så hur snabbt du kan få en studentbostad beror på hur många bostäder som är lediga och när de blir lediga. Största andelen bostäder frigörs fr.o.m. 1.8 varje år. De bostadserbjudanden skickas ut fr.o.m. maj månad och längs med sommaren.

Vi kontaktar dig genast då vi har ett bostadserbjudande till dig.

Hur behandlas sökande som ännu inte har studieplats?

Det finns ingen särskild kvot för första årets studerande. Ansökningar mottas kontinuerligt. Om du är första årets student kan du komplettera din ansökan genast när du vet om du har erhållit studieplats, varpå bostädernas beläggningsgrad avgör om du kan få en bostad eller om du ställs i vår bostadskö. Om det sker förändringar i bostadskön kontaktar vi dig genast med ett bostadserbjudande.

Tv-nätet

Tv-nätet i Isabella är DVB-C baserat (Kabel).

Ingår internet i hyran?

En 10Mb internetanslutning ingår i hyran. Om man önskar en snabbare nätanslutning bör man göra ett separat avtal med leverantören Telia.

Ska jag göra ett eget elavtal?

Ja du måste teckna ett eget elavtal.

Är husdjur tillåtna?

Husdjur är välkomna i samtliga bostäder.

Vilken typ av hemförsäkring ska jag ha?

En hemförsäkring som innehåller ansvarsförsäkring och åtminstone täcker vattenskador.

Hur lång uppsägningstid har jag?

Samtliga hyresavtal är tidsbundna och kan inte sägas upp utan överenskommelse med hyresvärden.

Vad ska jag göra om jag låst ut mig från min lägenhet?

Om du blivit utlåst kan dörren öppnas av fastighetsservicebolaget Pestone.

Fastighetsservice 24/7, ring tfn +358 40 848 8991. Fakturering enligt fastställd prislista.

Prislista för fakturering
Close Menu

Wow look at this!

This is an optional, highly
customizable off canvas area.

About Salient

The Castle
Unit 345
2500 Castle Dr
Manhattan, NY

T: +216 (0)40 3629 4753
E: hello@themenectar.com